preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ivana Kozarca Županja

Login


« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Brzi pristup:

 

Naša facebook stranica

Ispis statistike od 16. 2. 2011.

Ukupno: 776050
Ovaj mjesec: 2658
Ovaj tjedan: 986
Danas: 34

ŠKOLSKI PROJEKTI
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Školski projekt „Recimo da čitanju!“
Autor: Marijana Mazalović, 22. 12. 2022.

Početkom ove školske godine skupina učitelja naše škole prijavila se na natječaj Ministarstva znanosti i obrazovanja za provedbu preventivnih projekata osnovnih i srednjih škola. Ovih dana doznali smo da je naš projekt prihvaćen, tj. da će Ministarstvo znanosti i obrazovanja financirati provedbu našeg projekta. Kako je tema projekta „Recimo da čitanju!“, naravno, mi smo se odlučili za kupovinu potrebne literature. Cilj nam je učenicima ponuditi zanimljivu alternativu kao zamjenu za previše vremena provedenog pred ekranima, ovaj put to je dobra knjiga. Nadamo se da ćemo u tome uspjeti.

SAŽETAK PROJEKTA:


Tehnologija je postala svakodnevni dio naših života, do te mjere da govorimo o „ovisnostima o ekranima“.

O čemu smo zapravo ovisni? Dopamin-jedan od hormona sreće se stvara u mozgu kada se osjećamo dobro. Postoji li alternativa za stvaranje hormona sreće?

Istraživanja su dokazala da prosječna osoba provede i do deset sati na dan gledajući u ekrane. Ne možemo se u potpunosti odreći ekrana, ali u slobodno vrijeme možemo birati između vremena provedenog pred ekranima ili npr.: sporta, čitanja, boravka u prirodi, druženja s obitelji i prijateljima…

Roditelji i učitelji svakako trebaju pružati djeci dobar primjer i educirati ih u tom smjeru.

 

U ovom projektu kao alternativu želimo ponuditi čitanje. Želimo istaknuti brojne prednosti koje ono pruža. Čitanje također može postati zarazno, o njemu možemo postati „pozitivno ovisni“. Kroz projekt želimo naglasiti samo neke dobrobiti čitanja: tko redovito čita, svaki dan nauči nešto novo, čitanjem obogaćujemo rječnik, čitanje može biti sredstvo za razvoj oštrijeg uma, poboljšava pamćenje, jača koncentraciju, može ublažiti simptome depresije, opušta i smanjuje razinu stresa, razvija analitičko mišljenje…

 

Višegodišnjim praćenjem učenika vidljivo je kako jako puno vremena pred ekranima, na društvenim mrežama, a istovremeno je razina čitanja s razumijevanjem zabrinjavajuće loša. Osobito je to došlo do izražaja u zadnje dvije godine(zbog epidemiološke situacije). Kako su nam djeca prisutna u školi, imamo mogućnosti, a i potrebu  djelovati na to. Škola ima Školski preventivni program koji se provodi u svakom razrednom odjelu, a ovim projektom želimo čitanje istaknuti kao jedan od važnih zaštitnih čimbenika u životu svakog djeteta, kao vještinu kojom se prije svega razvija kritičko mišljenje. 

 

Projektom se želi unaprijediti čitanje kod učenika osnovnoškolske dobi. Provodio bi se kroz izvannastavne aktivnosti, redovnu nastavu (sat razrednika, hrvatski jezik), terensku nastavu (posjet Gradskoj knjižnici). Cilj je kod učenika postići točno čitanje, zatim brzo te na kraju čitanje koje učeniku omogućava razumijevanje pročitanog. Učenik će moći razumjeti pisani tekst (bogatiti rječnik) i primijeniti čitanje kao alat za učenje.

Kroz projekt će učenici naučiti različite strategije čitanje, primjenu istih u učenju svih nastavnih predmeta ali i u životnim aktivnostima. Razvit će pozitivan stav prema čitanju i učenju općenito. Kritički će razmišljati o pročitanom i doživljenom te bogatiti vokabular. Ovladat će informacijsko-komunikacijskom tehnologijom, unaprijediti javni nastup, ovladati tehnikama istraživačkog rada…

 

U projekt su uključeni i roditelji, a cilj je utjecati na razvoj roditeljskih vještina. Roditelj je uzor svom djetetu. Naglasak je i na razvoju privrženosti između djeteta i roditelja, ali i na potrebi nadzora dječjih aktivnosti.

 

Cilj

  Cilj je učenicima ponuditi zanimljivu alternativu kao zamjenu za previše vremena provedenog pred ekranima. Smanjiti vrijeme provedeno pred ekranima tako što ćemo kod učenika unaprijediti tehnike čitanja, razviti pozitivan stav prema čitanju i učenju.

 

Aktivnosti i metode

  • Upoznavanje učenika s projektom, (učitelji, učenici).
  • Uspostava projektnog tima, dogovor o izvještajima o radu, dokumentacija.

 

Pedagog:

  1. Što je pisac htio reći? - pedagoška radionica, timski rad, rad u paru, 6.a,b,c,d razred
  2. Prepoznajmo emocije glavnog lika. – pedagoška radionica, timski rad, rad u paru 6.a,b,c,d odjel
  3. Istražujemo na temu…(Moje slobodno vrijeme)- pedagoška radionica, timski rad, 6.a,b,c,d odjel
  4. Moj stav je da…(Vrijeme provedeno pred ekranima) - pedagoška radionica, diskusija,  individualni rad, 6.a,b,c,d odjel

 

Roditeljski sastanci s roditeljima učenika 6.a,b,c,d odjela, predavanje, prezentacija.

 

Mladi knjižničari

 

  1. Dan sigurnijeg interneta – Da računalu, ali nađi vremena i za dobru knjigu! – edukativne radionice i scenski izraz vezano za knjigu i čitanje 
  2. Dani medijske pismenosti: U svijetu medija – Provodimo slobodno vrijeme za ekranima, ali i za knjigom! (edukativne radionice kroz video lekcije, poruka učenika kroz digitalni uradak).
  3. Sudjelovanje u Nacionalom kvizu za poticanje čitanja  NIJE LAKO KAD SI MLAD –čitanje knjiga koje je propisao programski odbor, pretraživanje izvora, rješavanje kviza
  4. Sudjelovanje na Natjecanju u čitanu naglas – javni nastup nakon pročitane knjige i sudjelovanje na natjecanju u Gradskoj knjižnici i čitaonici Vinkovci
  5. Čitaj i ti iz užitka pa knjige koje su ti se svidjele preporuči prijateljima! – povežimo Mjesec hrvatske knjige i Europsku godinu mladih – prikaz knjige i izazov kroz literarnu radionicu (kreativni uradak učenika)
  6. Sudjelovanje u čitateljskom maratonu – snimanje videozapisa
  7. Noć knjige – likovna i literarna radionica na temu Radujemo se novom lektirnom naslovu: Konačno STRIP! (čitanje stripova; pisanje i crtanje stripa)
  8. Susret s piscem: U goste nam dolazi Sanja Pilić: organizacija i vođenje susreta

Dramska skupina:

  1. Dobrodošli u knjižnicu! - interpretativno čitanje bajki i dječje poezije učenicima prvih razreda (Gradska knjižnica Županja)
  2. Jer mi to zaslužujemo! – osmišljavanje, snimanje i uređivanje reklama koje promoviraju dobrobiti čitanja
  3. Čitajmo domaće! – dramatizacija ulomaka iz djela suvremenih hrvatskih autora za djecu te njihovo izvođenje pred učenicima 6. razreda

 

Novinarska skupina

  1. Praćenje svih aktivnosti te objavljivanje u školskom listu i na web stranici škole

 

Domaćinstvo:

  1. Obilježavanje dana jabuka – proučavanje recepata za kolače od jabuka, pečenje kolača
  2. Recepti naših baka – istraživačka aktivnost, prikupljanje recepata, pečenje kolača
  3. Povijest čokolade – istraživačka aktivnost, prezentacija, plakati

Hrvatski jezik:

  1. Sadržaji iz redovnog GIK-a nastavnog predmeta
  2. Escape room – čitanje s razumijevanjem
  3. Skupljači jezičnog blaga – istraživačka aktivnost, pronalaženje i bilježenje manje poznatih i/ili arhaičnih riječi, izrada plakata s „riječima mjeseca“ te njihova primjena u stvaralačkom pisanju pjesmica ili kraćih proznih radova
  4. Knjiga je fotogenična -  fotografija omiljene knjige u zanimljivom kontekstu, selfie s knjigom, izrada razrednog albuma
  5. Moj kutak za čitanje – uređivanje i predstavljanje udobnog kutka za čitanje
  6. Pogodi tko dolazi na zabavu – dramska igra u kojoj se učenici kostimiraju u omiljene književne likove, svi se likovi međusobno susreću na zabavi gdje kroz razgovor otkrivaju svoje karaktere

 

 

 

 

 

 

 

Opis korisnika

Učenici 6. razreda (48 učenika)

Roditelji učenika 6.a,b,c,d odjela

Učenici dramske skupine, 14 učenika

Mladi knjižničari, 10 učenika

Učenici skupine Domaćinstvo 20 učenika

Novinarska grupa 8 učenika

 

Očekivani rezultati

Smanjiti vrijeme provedeno pred ekranima, na društvenim mrežama.

Razviti empatiju prema drugima, smanjiti nasilno ponašanje na društvenim mrežama.

Unaprijediti roditeljske vještine, bolji odnosi s djecom, više vremena provedenog zajedno.

 

Unaprijediti tehnike i vještine čitanja, steći naviku svakodnevnog čitanja i učenja.

Razviti pozitivan stav prema učenju i želji za znanjem.

Razviti kompetencije i složenije oblike mišljenja, kreativnosti i inovativnosti.

Govorenjem i pisanjem izreći vlastito mišljenje.

Unaprijediti svoja znanja i vještine u različitim vrstama pismenosti.

Kritički razmišljati o pročitanom i doživljenom te bogatiti vokabular.

Ovladati informacijsko-komunikacijskom tehnologijom.

Unaprijediti javni nastup.

 

Podaci o učiteljima, nastavnicama i stručnim suradnicima ustanove uključenima u projekt

 

Ime i prezime

Zanimanje

1.

Ljiljana Oršolić, prof. pedagogije

 

pedagoginja

2.

Gabrijela Čerkez, prof. dipl. knjiž.

 

knjižničarka

3.

Tena Lončarević, prof. hrv. jezika

 

učiteljica hrvatskog jezika

4.

Marijana Mazalović, mag. bibliotec. et mag. philol. croat

 

učiteljica hrvatskog jezika

5.

Željka Mikić Obradović, mag. educ. philol. croat.

 

učiteljica hrvatskog jezika

6.

Marija Šen, profesor razredne nastave

učiteljica razredne nastave

7.

Sanja Raonić, prof. razredne nastave

 

učiteljica razredne nastave

 

Ljiljana Oršolić, prof.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju